חברת מיחזור – כיצד בוחרים?
ברוב מדינות העולם כבר מתחילים להבין כי ישנה חשיבות עליונה בביצוע מיחזור על מנת לשמור על בריאות הסביבה ולמנוע עליית מחירים של חומרי גלם מסויימים. גם במדינת ישראל מפנימים את העניין ועל כן פועלים כל העת על מנת להסדיר זאת באמצעות חוקים שונים וביניהם "חוק איסוף ופינוי פסולת למיחזור". משמעות הדבר היא שמי שלא ממחזר למעשה מפר את החוק וצפוי לעונשים וקנסות כבדים מאוד. אחת האפשרויות להימנע מהסתבכויות היא פשוט להתקשר עם חברת מיחזור שתטפל עבורכם בכל מה שקשור לפינוי ומיחזור הפסולת. להלן הקריטריונים שיעזרו לכם לבחור נכונה.
חברת מיחזור שפועלת באישור
יש להתקשר אך ורק עם חברה שמציגה בפניכם את האישורים הנדרשים המוכיחים שהיא אכן מורשית לעסוק בתחום המיחזור. האישורים הנדרשים הם – רישיון עסק, אישור המועצה המקומית ואישור חברות בתאגיד מקצועי הקשור לתחום המיחזור (למשל, תאגיד "מאי" למיחזור פסולת אלקטרוניקה בישראל). חברת מיחזור שכזאת תבטיח הימנעות מקנסות ועונשים על ידי המדינה בכך שהיא תעביר את כל הפסולת שלכם לאתרי פינוי ומיחזור המאושרים לכך על פי החוק.
עמידה בתקנים מחמירים
חברה שמציגה אישורים בתוקף על כך כי שהיא עומדת בתקנים מחמירים (תקני ISO, תקן ישראלי) היא הישות המקצועית שיש להתקשר עימה. תקנים אלו נועדו להבטיח את איכות ניהול השירות, אבטחת איכות קפדנית ומחוייבות לשמירה על איכות הסביבה. התקנים הרלבנטיים ביותר הם ISO 14001 וגם ISO 9001. ומה זה אומר מבחינתכם? ראש שקט בכך שכל תהליכי השירות, הפינוי והמיחזור מבוצעים ע"י חברת מיחזור רצינית בעלת מנגנון משומן שמבקר את עצמו וקיבל אסמכתא רשמית כאות הצטיינות על כך.
ניסיון וידע
לשון החוק מאוד קשה להבנה וישנם סייגים רבים שאותם יש להבין לעומק על מנת לדעת כיצד לפעול. חברת מיחזור בעלת ניסיון וידע רב בתחום תעניק עבורכם ייעוץ באשר לתהליכי הרישום, הפינוי והמיחזור שעליכם לבצע על מנת שלא להסתבך עם הרשויות. חברות גדולות מחזיקות בכל הכלים הנדרשים על מנת לפנות את כל הפסולת הנדרשת ליעדה ולבצע מיחזור שעוזר בסופו של דבר לשמור על הבריאות של כולנו.
מסלול התקשרות נוח
על פי רוב, חברת מיחזור תעבוד עם לקוחות מוסדיים ורשויות מקומיות ועל כן נדרשת גמישות רבה בעבודה מולה. סוג ההתקשרות יכול להיות על בסיס קבוע (בדיוק כפי שמתבצע פינוי פסולת ביתית ברחובות) או רק כאשר עולה הצורך בכך. זמינות מיידית מתי שצריך, שירות אדיב וייעוץ מקצועי מהעבר השני של הקו נדרשים על מנת להפוך את כל ההתקשרות לנעימה ולאורך זמן.