חברת גאיה מחזור

מיחזור אלומיניום? יש דבר כזה! כל מה שצריך לדעת

אנחנו חיים בעידן שבו המיחזור הופך לחלק בלתי נפרד מאורח החיים שלנו. כיום, כולנו מבינים שאם לא נשקיע קצת יותר כדי לשמור על כדור הארץ שלנו, הוא פשוט יפסיק לשרת אותנו בנאמנות, כפי שהוא עושה כיום.

יחד עם כל זה, ולמרות שהמיחזור הופך יותר ויותר נפוץ, מיחזור אלומיניום עדיין אינו מספיק מוכר.

קבלו את כל המידע שאתם צריכים, כדי להפוך לממחזרים לתפארת.

כמה מילים על מיחזור אלומיניום

מבחינה מהותית, מיחזור אלומיניום אינו שונה ממיחזור של כל חומר אחר. זהו תהליך שבו פסולת האלומיניום עוברת עיבוד כדי שניתן יהיה להפוך אותה לחומר גלם, בו ייעשה שימוש לצרכים שונים. כדי להבין את החשיבות של מיחזור אלומיניום יש להתוודע אל תהליך ההפקה היקר של האלומיניום, שכרוך בבזבוז של הרבה משאבים ובפליטה של לא מעט מזהמים. האלומיניום מופק ממינרל שנקרא בורסיט בתהליך מיוחד שבו המינרל נטחן ומושרה בנתרן מיוחד בסיר לחץ. בתהליך כימי נוסף שאחריו עוברת התערובת חימום לטמפרטורה של 1,000 מעלות צלזיוס, היא הופכת לחומצת אלומיניום. בשלב האחרון מתבצע תהליך אלקטרוליזה שבסופו נוצר אלומיניום נוזלי טהור. תהליך כזה, הוא, כאמור, לא רק ארוך אלא גם יקר מבחינה כלכלית.

התהליך שבו הופך האלומיניום הישן למוצר חדש

אל הקונטקסט הזה נכנס מיחזור האלומיניום שמצריך השקעה של הרבה פחות אנרגיה, היות שלא מדובר בייצור של אלומיניום חדש, ולכן התהליך אינו כולל את כל השלבים שתוארו לעיל. זו גם הסיבה שמיחזור אלומיניום נפוץ מאוד בארצות-הברית והופך יותר ויותר רווח במדינות המערב, לרבות בישראל. תהליך המיחזור של אלומיניום, בין אם מדובר בפחיות שתייה, בנייר אלומיניום, בפרופילי אלומיניום לחלונות או בחלקי אלומיניום של מוצרים אלקטרוניים או של מכוניות מתחיל באיסוף הפסולת ובהעברתה למפעל. במפעל, מופרדים רכיבי האלומיניום מהרכיבים האחרים שכולל המוצר (פלסטיק, ברגים, גומי וכן הלאה). האלומיניום שנאסף והופרד עובר תהליך של מעיכה במכונות מיוחדות כדי שניתן יהיה לעבד אותו בקלות רבה יותר. בשלב זה, מוכנסות קוביות האלומיניום המעוכות לתנורים גדולים ועוברות התכה בטמפרטורה של 700 מעלות. כעת, עובר האלומיניום המותך לתבניות יציקה כדי שניתן יהיה להשתמש בו ליצירת החומר החדש.

להקפיד למחזר כדי להיטיב עם כדור הארץ

כל מה שזה, אומר, זה שככל שנקפיד למחזר, גם אלומיניום, כך נשכיל לחסוך באנרגיה, במשאבי סביבה ובכסף. לכל זה מהר מאוד תהיה השפעה על איכות החיים שלנו, היות שככל שכדור הארץ יהיה בריא יותר, כך הוא ישרת אותנו בצורה טובה, האוויר יהיה נקי יותר, המאזן האקולוגי יימצא במיטבו ונוכל ליהנות מאיזון בחיים בכלל.

דילוג לתוכן